v souvislosti s předchozím příspěvkem. Ke hraní dračího doupěte si potřebujete vytvořit postavu. Popisu vaší postavy se říká charakterník. Tvorba charakterníku může být komplikovaná situace, obzvláště když tak úplně nevíte, co se po vás chce. Proto je tu tento příspěvek. Osnova charakterníku a příklad.
Charakterník-how to
Jméno postavy
Rasa
Věk
Váš vzhled (pokud jste dlak tak i vzhled toho, v co se
měníte) kdo si troufne, může se i nakreslit
Z jakého města/prostředí postava pochází
Rodina (vztahy, rozsah, výchova, rodinné zásady...)
Dosavadní zážitky, minulost
Dovednosti postavy. Co umí, jak dobře umí, kde se naučila
Charakter postavy. Dobré a špatné vlastnosti. Osobní přání,
cíle, strachy, fobie, předsudky, křivdy, záliby, zvyky…
Je vaše postava společenská, nebo je naopak raději sama?
Liší se toto chování podle rasy, se kterou se baví?
Jak si postava vydělává na živobytí. Loví? Obchoduje?
Vyrábí? Podědila po strýčkovi? K tomu se váže i jak je postava bohatá a
její vztah k penězům. Je skrblík, nebo spíš rozhazuje.
Něco, co by postava nikdy neudělala a něco, co si naopak
nenechá ujít.
Je na straně krále, princezny, nebo se do politiky nemíchá?
NAPŘÍKLAD
Rynnen Ryšavý
Vlkodlak
41
Stárnoucí bojovník sveřepého vzezření. Zrzek s korálky
ve vlasech a vousu. Není ani vysoký, ani nízký, ale nese se se samozřejmou
hrdostí, která mu opticky pár centimetrů přidává. Opálenou pleť místy křižují
staré jizvy. Na první pohled si všimnete například té, nad pravým obočím. Nošení
zbroje a léta bojů ho vybavila železnými svaly, ale věk už si na něm začíná
vybírat svou daň. Do očí se mu to ale stále nikdo neodváží říct. Obléká se do
praktického oblečení a většinou na sobě má minimálně koženou zbroj.
Mění se do podoby Německého ovčáka. I ve psí formě srstí
prosvítají jizvy. Špičky uší mu už šediví, a když vstává, občas v něm
nepěkně zakřupe.
Pochází z města Antris, kde v tuto chvíli i žije. Mládí
strávil v královské armádě, a účastnil se boje u Phari, kde odrazili
nájezd z moře. V bitvě si vybojoval čest a dobré místo v gardě,
takže je dobře zabezpečen.
Měl dva bratry, kteří už nežijí. Manželku nemá, tudíž ani
děti, ale učí mladé rekruty z města, a k nim má téměř otcovský vztah.
Když se poprvé přeměnil, jen ho to utvrdilo v tom, že
je předurčen velkým bojům a slávě. Ve svém mládí byl značně arogantní a
tvrdohlavý. Když jej přijali do královy osobní čety, se samolibým úsměvem rád
zanechal svůj domov za sebou. Mimo jeho město jej čekala první studená sprcha.
V Antris měl reputaci, ne tak v gardě. Poslední iluze ztratil
v krvavé řežbě u Phari. Potom nějakou dobu dělal stráž v královském
městě Laisse. Nakonec se vrátil domů a učí umění se zbraní.
Je dovedný válečník, ovládá mistrně meč a štít a ví, jak
nosit a používat brnění. Umí to taky naučit. Umí číst a psát a ovládá základní
počty. Dovedl by vytvořit bitevní strategii. Jeho vzhled a přímé vyjadřování
nenechávají příliš místa k diskuzím a proto mu lidé častěji vyhoví.
Je upřímný a důvěryhodný. Na druhou stranu je nevrlý a není
otevřený novým a netradičním věcem. Od života už moc nechce, snad jen aby se
jeho svěřenci měli dobře a nenastala další válka. Má strach z vody,
nestane se, že by si jen tak šel zaplavat. Je zaujatý proti mladým vojákům,
obzvlášť pokud nosí tradiční královský stejnokroj.
Není příliš společenský a jeví se jako postarší morous, ale
na pár vybraných jednotlivců umí být i milý.
Má dost peněz na to, aby pohodlně dožil, a ještě vydělává
svými lekcemi.
Nikdy by neplul po otevřeném moři, a řeky překračuje zásadně
po mostech. Užívá si naopak ranní procházky v lese
Je na straně míru, snaží se vyhnout konfliktu.
Žádné komentáře:
Okomentovat